You are here

Mindfulness og meditation - en regelmæssig praksis

Har du adskillige gange lovet dig selv, at NU vil du i gang med at komme i bedre følelsesmæssig balance? - Og ét af redskaberne hertil skal være et mindfulness-kursus eller –forløb.
Savner du at have gode, konkrete og effektive redskaber til hurtigt at genfinde dit flow?
Eller har du allerede haft et intro-kursus og måske endda i en periode haft en god regelmæssig praksis – men du mangler noget til at bringe dig tilbage på sporet?...
Kan du besvare bekræftende på bare ét af spørgsmålene, så kan dette online 28 dages inspirationsforløb være lige præcis dét, der skal til.

Tilmeld dig forløbet her

* indicates required

 

Indhold i forløbet

På 28 dage modtager du i alt 20 guidede mindfulness-øvelser og –meditationer. Øvelseslængde er er så forskellig som 2 ½ min til 26 min. Øvelserne bringer dig omkring forskellige indgange til mindfulness og meditation. Der er kropslige -, stillesiddende -, i bevægelse – og  åndedræts-praksisser. Der er øvelser til at bringe tankerne i ro, bliver mere fokuseret og koncentreret, til at forvalte udfordrende følelser, til at komme i kontakt med hjertets kvaliteter og til at forbedre relationerne. Hver gang der skiftes indgang / tema, får du en pausedag fra øvelserne - men til gengæld en grundig introduktion til de kommende dages øvelser.

Målet med forløbet

Du får 28 skønne dage, hvor du guides til bedre balance og flow, både kropsligt og mentalt. Du oplever sikkert også, at en mindfulnesspraksis kan implementeres i dagligdagen, uden at stjæle tid fra alt det andet væsentlige; tværtimod beriger og fordyber praksissen det liv, du allerede har.

Den daglige praksis gennem 28 dage er præcis så lang tid det tager at indøve en ny god vane. Når forløbet er omme, kan du stadig tilgå øvelserne og udvælge og fordybe dig i de af dem, der tiltaler dig mest. Det vil sige, at du på mere selvstændig vis kan implementere mindfulness og meditation i dit liv også fremover.

Struktur og tidsforbrug

Du modtager hver dag kl. 8.00 i 28 dage en email. 20 gange med et link til dagens guidede øvelse, 6 gange får du en introduktionstekst til de kommende dages øvelser. Og de sidste 2 dage får du overblik og hjælp til at udvælge de af øvelserne, du vil fordybe dig i fremover.

Tidsforbruget overstiger aldrig 30 min pr. dag, og er adskillige af dagene kun på ca. 10 min. Kommer du bagefter med hensyn til daglige at lytte til guidningerne, kan du naturligvis samle det til weekenden og lytte til flere af øvelserne fordelt ud over din fridag.

Foto menu og top: Shutterstock